Dacia senzațională care ar bate de departe BMW sau Mercedes. Manifesto, electrica pentru care nu ai avea nevoie de permis, perfectă pentru București

de: Cojocaru Cristian
25 11. 2023

Dacia, producătorul român de automobile, cunoscut pentru vehiculele sale prietenoase cu bugetul, ia în calcul intrarea pe piața diminuată și simplă a mașinilor de oraș, inspirată de succesul modelelor precum Citroën Ami.

Mișcarea își propune să atingă sectorul mobilității urbane partajate în creștere rapidă, marcând o expansiune strategică dincolo de ofertele de bază ale segmentului B ale Dacia, pregătind o mașină senzațională care ar da o lecție importantă celor de la BMW sau Mercedes, potrivită pentru orașe aglomerate precum București.

Pe măsură ce Dacia își extinde amprenta pe piață, cu modele viitoare precum Bigster și două mașini din segmentul C și mașina electrică Spring din segmentul A consacrată, marca explorează potențialul de a intra pe piața mică a vehiculelor electrice urbane (EV). Ca referință, modele precum Citroen Amy sau Renault Twizy, pentru că au un motor de până la 45 de cai putere, pot fi conduse pe drumurile publice de la 16 ani, fără permis de conducere, particularitate care se va aplica și în cazul ipoteticului autoturism Dacia.

Dacia Manifesto ar putea fi masina ideala pentru orasele aglomerate

David Durand, șeful de proiectare la Dacia, a recunoscut provocările utilizării mașinilor în medii urbane aglomerate, dar a subliniat că transportul public și bicicletele nu sunt universal adecvate. El și-a exprimat admirația pentru abordarea lui Citroën Ami în ceea ce privește aprovizionarea șoferilor din oraș, indicând că Dacia ia în considerare în mod activ dezvoltarea unui produs similar.

Dacia, cu modelele sale esențiale, o poziționează bine pentru a capta o parte dintre cele mai ieftine segmente de mașini. Citroën Ami, un cvadriciclu mai degrabă decât o mașină tradițională, servește ca model rentabil, renunțând la funcții precum aer condiționat, sisteme de infotainment, ajutoare avansate pentru șofer și servodirecție. Dacă Dacia ar intra pe piața cvadriciclurilor, probabil că ar adopta o abordare similară, punând accent pe utilitate și accesibilitate.

Conceptul de buggy off-road Dacia Manifesto de anul trecut oferă o perspectivă asupra strategiei potențiale a Daciei, prezentând un sistem de infotainment bazat pe telefon, tapițerie lavabilă, panouri de caroserie ușor de înlocuit și un singur grup de faruri.

Dacia Manifesto este un buggy electric din materiale reciclate

Dacia ar urma să lanseze mașina senzațională potrivită pentru orașele aglomerate

Viitoarele modele ale Dacia (vezi site-ul oficial Dacia) se bazează pe arhitectura CMF-B de la compania-mamă Renault, cu excepția Spring, care utilizează platforma CMF-AEV mai mică, doar electrică. Deși rămâne incert dacă această platformă poate fi redusă și mai mult pentru un vehicul electric de oraș sub-A0, marca de mobilitate a Renault, Mobilize, a dezvăluit recent Duo, un vehicul electric de tip Twizy, conceput pentru schemele de partajare a mașinii. Aceasta ar putea servi drept fundament logic pentru un echivalent Dacia.

Manifesto este doar un prototip ce ar putea intra in productie

David Durand pledează pentru sprijinul legislativ din partea guvernelor europene pentru a stimula achiziționarea de mașini electrice minuscule. El indică clasificările „kei car” din Japonia, care oferă beneficii fiscale, asigurări și parcare vehiculelor mai mici, ca model pentru adoptarea mașinilor eficiente din punct de vedere al spațiului.

Vezi și: Dacia Bigster, dezvăluită oficial: totul despre cea mai mare mașină ieșită de la Mioveni

Durand subliniază însă că intrarea Daciei pe această piață depinde de existența unor reglementări de susținere. Xavier Martinet, șeful de vânzări și marketing la Dacia, adaugă o notă de precauție, afirmând că marca nu intenționează să-și extindă gama excesiv, subliniind importanța menținerii unei propuneri disciplinate și limitate.